Navigace

Obsah

Zpět

Publicita - Rekonstrukce LC Lysný

zde k nahlédnutí

Celková délka rekonstruovaného úseku je 1000m. Jedná se o stávající lesní cestu kategorie 3L 4,0/5. Rekonstrukcí dojde ke zvýšení kategorie lesní cesty na výslednou kategorii 1L 4,0/20. Šířka zpevněné plochy lesní cesty je 4,0m, šířka jízdního pruhu je 3,0m s oboustrannou krajnicí o šířce 0,5m. Povrchem jízdního pruhu bude vibrovaný štěrk VŠ z přírodního kameniva frakce 0-32 a hrubší, bez uzavíracích nátěrů, s posypem z drobného kameniva. Jednostranný příčný sklon pláně a vozovky bude min 3,5%.
Stávající podklad je značně zdeformován pohybem lesní techniky a povětrnostními vlivy. Stávající povrch komunikace z drceného kameniva je v celé délce značně narušen. Vlivem eroze dochází k jeho další degradaci a odplavování kameniva. V některých úsecích se skrze povrch komunikace protlačuje podkladní zemina, v některých již kamenný povrch pohledově chybí zcela, protože je zcela vtlačen do podkladní zeminy. Vzhledem ke skutečnosti, že komunikace částečně vedena v úvozu je třeba zabránit dalšímu sesouvání zeminy na těleso komunikace. Komunikace se nachází na hraně sjízdnosti odvozní soupravou. Odvodnění komunikace lze považovat za nefunkční. Podélný příkop je značně zanesen, místy již není patrný. Příčné odvodnění je nefunkční z důvodu deformace komunikace, svodnice jsou zdeformovány nebo zcela chybí. Propustky pod tělesem komunikace jsou zanesené, jednotlivé betonové prefabrikáty jsou popraskané a vzájemně rozpojené.
Při rekonstrukci dojde k odstranění stávajícího zdeformovaného podkladu komunikace až do hloubky 400 mm, a následně bude upravena a zhutněna pláň na EDEF2 = 45,0MPa. Na zhutněnou pláň bude provedena nová podkladní vrstva komunikace ze štěrkodrtě hrubší frakce v tloušťce 250 mm. Na takto zhotoveném podkladu bude proveden kryt komunikace z vibrovaného štěrku VŠ z přírodního kameniva frakce 0-32 a hrubší s tloušťkou po zhutnění 150 mm. Na závěr bude proveden posyp krytu komunikace drobným kamenivem drceným nebo těženým v množství 15-20 kg/m2 se zhutněním. Oboustranná krajnice bude provedena ve stejné konstrukci jako jízdní pruh.
V řešeném úseku dojde oboustrannému odstranění sesouvající se zeminy z přilehlých břehů v průměrném množství 1,5m3/m. 
Odvodnění komunikace bude řešeno s ohledem na místní podmínky. 
Stávající podélné odvodnění v podobě podélné příkopy bude obnoveno v km 0,650 až 0,950 v celkové délce 300m. 
V celé délce řešeného úseku bude provedena podélná drenáž s příčnými odvodňovacími žebry vyústěnými do lesního porostu nebo podélného příkopu. Podélná drenáž a 100ks žeber 500x300mm délky 5m budou vyplněny kamenivem fr. 63-125.
Pod komunikací jsou umístěny 4ks stávajících trubních propustků DN600. 
Propustek v km 0,170 nebude obnovován a bude odstraněn.
Propustek v km 0,755 dl. 7,5m bude obnoven z ŽB rour. Na vtokové straně bude opatřen jímkou z lomového kamene, na výtoku čelem z lomového kamene. Spadiště propustku bude opatřeno protierozním opatřením v podobě rovnaniny z lomového kamene 3x2m.
Propustek v km 0,815 dl. 7,5m bude obnoven z ŽB rour. Na vtokové straně bude opatřen jímkou z lomového kamene, na výtoku čelem z lomového kamene. Spadiště propustku bude opatřeno protierozním opatřením v podobě rovnaniny z lomového kamene 3x2m.
Propustek v km 0,905 dl. 7,5m bude obnoven z ŽB rour. Na vtokové straně bude opatřen jímkou z lomového kamene, na výtoku čelem z lomového kamene. Spadiště propustku bude opatřeno protierozním opatřením v podobě rovnaniny z lomového kamene 3x2m.
Na komunikaci bude v km 0,060, 0,085, 0,135, 0,175, 0,240, 0,270, 0,380, 0,430, 0,495, 0,520, 0,555, 0,600, 0,630, 0,665, 0,740, 0,800, 0,840, 0,875, 0,970 a 1,000 umístěno 20ks ocelových svodnic dl. 5,0m. Svodnice budou osazeny v nejvhodnějších místech po realizaci tělesa komunikace.

Rekonstrukcí dojde ke zvýšení kategorie lesní cesty na výslednou kategorii 1L 4,0/20. Šířka zpevněné plochy lesní cesty je 4,0m, šířka jízdního pruhu je 3,0m s oboustrannou krajnicí o šířce 0,5m. Povrchem jízdního pruhu bude vibrovaný štěrk VŠ z přírodního kameniva frakce 0-32 a hrubší, bez uzavíracích nátěrů, s posypem z drobného kameniva.

Vyvěšeno: 1. 7. 2022

Zodpovídá: Správce Webu

Zpět